Vestjysk Bank og BEC gennemfører vellykket it-sammenlægning
Vestjysk Bank og BEC Financial Technologies har med succes fusioneret it-systemerne fra Den Jyske Sparekasse og Vestjysk Bank.
Lettelsen er stor i Vestjysk Banks hovedkontor i Birk ovenpå weekendens store it-konvertering. Siden januar har bankens medarbejdere og kunder været fordelt i to forskellige it-systemer, og nu er de blevet samlet i ét hos datacentralen BEC.
”Siden fusionen har vi arbejdet målrettet på at blive én samlet organisation. it-konverteringen har været en af de store sten på vejen, fordi det er en kompleks opgave, som involverer mange medarbejdere, både hos os og hos BEC. Derfor er det en ekstra stor glæde, at konverteringen nu er gennemført med succes. Det er meget tilfredsstillende, og jeg skylder alle en stor tak for indsatsen,” siger adm. bankdirektør i Vestjysk Bank Jan Ulsø Madsen.
Kunderne har været tålmodige
I weekenden har 120 medarbejdere hos både Vestjysk Bank og BEC knoklet for at få systemerne til at smelte sammen. Det har især berørt kunderne fra tidligere Den Jyske Sparekasse, som blandt andet har måttet undvære net- og mobilbank i weekenden.
”Vi har gjort meget ud af at informere vores kunder om weekendens driftsforstyrrelser via netbank og e-Boks, og det er heldigvis ret begrænset, hvad vi har fået af kundehenvendelser på telefonen. Vores kunder har været tålmodige og haft forståelse for driftsforstyrrelserne, og det er vi naturligvis utrolig glade for,” fortæller Jan Ulsø Madsen.
Alle kunder har nu fælles adgang til Vestjysk Banks netbank. Dog er det vigtigt, at kunderne i tidligere Den Jyske Sparekasse som det første godkender en ny netbank-aftale, når de logger ind i netbanken. Først herefter vil de få adgang til alle de kendte funktioner.
Stor tilfredshed hos BEC
Hos BEC er der også stor tilfredshed med weekendens it-konvertering. Jesper Nielsen, administrerende direktør hos BEC, udtaler:
”Vi er glade og stolte over, at alt lykkedes uden væsentlige overraskelser. Det er en stor opgave at sammensmelte to bankers it-systemer hen over en weekend, og vi har mange dedikerede medarbejdere at takke. Vi følger en omfattende drejebog, og vi har forberedt og testet i månedsvis for at sikre, at alt forløb med mindst muligt besvær for kunder og medarbejdere.”