15/11/2018

Nu er Nykredit migreret til BEC

Nykredit har nu migreret mest muligt til BEC’s løsninger. Kundedata og bankmedarbejdernes primære rådgivningsplatform ligger nu hos BEC. Sidste år flyttede Nykredits bankkunder til BEC’s mobil- og netbank.

Nykredit har nu taget BEC’s fulde bankplatform i brug, og Nykredits bankrådgivere arbejder nu primært i BEC’s systemer. Dermed er anden halvleg af Nykredits omfattende migrering til BEC på plads.

”Ved at gå sammen med BEC-fællesskabet forventer vi at styrke vores udviklingsmuskel, så vi hurtigere og billigere kan levere produkter og effektive løsninger til vores rådgivere og kunder. Desuden ønsker vi at give vores rådgivere ét samlet system med enkle og smidige arbejdsgange, der frigør tid til vores kunder,” siger David Hellemann, der er koncerndirektør i Nykredit og medlem af BEC’s bestyrelse.

Nykredit har i flere år benyttet dele af BEC’s platform. I 2017 migrerede banken til BEC’s mobil- og netbank. Nu har Nykredit migreret yderligere kundedata og er skiftet til BEC’s rådgiverplatform, hvorved Nykredit har taget BEC’s fulde bankplatform i brug.

Stor forandring for medarbejderne

”Det er en stor milepæl for Nykredit og BEC, at vi har gennemført anden etape af den tekniske migrering. Vi ved dog også godt, at det er en stor forandring for Nykredits medarbejdere at skulle udføre alle deres opgaver i helt nye systemer. Men Nykredit har forberedt sig grundigt, og BEC står klar til at hjælpe,” fortæller Kurt Nørrisgaard, administrerende direktør i BEC.

Indtil videre har Nykredit og BEC investeret over 300.000 arbejdstimer i migreringen, som giver Nykredit en mere effektiv it-drift og it-udvikling i samarbejde med alle de andre pengeinstitutter i BEC-fællesskabet. Samtidig kommer Nykredit med en række ideer og krav til ny funktionalitet, som alle BEC-pengeinstitutter har fået eller vil få glæde af.

logo