BEC genopfinder sig selv med nyt logo og ny visuel identitet
En af Danmarks største fintechvirksomheder, BEC, relancerer i dag sig selv med et nyt, internationalt logo og en ny visuel identitet.
Over 1.100 medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere skal nu vænne sig til, at den store danske it-virksomhed BEC ser helt anderledes ud.
”BEC er en ganske anden virksomhed end for bare fem år siden, og de strategiske forandringer kommer kun til at gå endnu hurtigere. Dagene som ’edb-central’ er long gone, og det skal man også kunne se på os,” siger administrerende direktør Jesper Nielsen.
Han tiltrådte 1. oktober med en klar agenda om at accelerere den udvikling, som BEC er i gang med.
”Den virksomhed, som jeg er trådt ind i, er nået langt med agil it-udvikling, er i gang med at åbne sin it-arkitektur og har markedsledende cloudteknologier i drift – og flere på vej,” fortæller Jesper Nielsen, og fremhæver, at BEC med ham ved roret vil opsøge endnu flere partnerskaber og samarbejder.
BEC er vokset markant i de seneste år, blandt andet med over 300 ansatte på BEC’s udviklingscenter i Warszawa, som på tværs af landegrænser indgår i teams med deres danske kolleger i Roskilde, Trekroner og Herning.
”Corona gav nok det sidste skub, men for mig har det været fedt at se, hvor flydende folk arbejder digitalt sammen, uanset om de sidder derhjemme – som langt de fleste gør lige nu – eller på en af vores lokationer i Polen eller Danmark. Derfor har vi tilføjet ordene ’Financial Technologies’ til vores nye logo, så det er til at forstå, også når vi skal tiltrække dygtige it-folk, der ikke taler dansk,” siger Jesper Nielsen.
BEC’s navn er uændret.